مدیرعامل مجتمع مس سونگون در جمع اصحاب رسانه؛

کاتد، بزرگترین محرک صنعت مس/ سهمی به کسی بدهکار نیستیم

مدیرعامل مجتمع مس سونگون ورزقان در جمع اصحاب رسانه به بیان عملکرد مس سونگون و چشم‌اندازهای اقتصادی این مجموعه پرداخت.

به گزارش رایدپرس، عباس‌زاده، مدیرعامل شرکت مس سونگون ورزقان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت قبل و فعلی مس سونگون اظهار داشت: رفتارها و رویکردهای متفاوت کنشگران اقتصادی باعث تغییر در وضعیت مس سونگون شده است.
وی رویکرد گفتمان توسعه را در ارکان داخلی و خارجی مدیریت مس ضروری دانست و افزود: در ابتدای مسئولیت، تمامی بازیگران و کنشگران اقتصادی در نقطه مقابل ما حضور داشتند ولی در طی مدت ۶ ماه جاری تمامی آن‌ها به عنوان پیشران حل مشکلات مس سونگون در کنار ما قرار گرفتند.
عباس‌زاده افزود: طراحی توسعه بال دیگر توسعه است اما در این میان مافیای موجود در صنعت مس، مانع بزرگی برای اجرای توسعه بود. سبقه تاریخی مس سونگون به سال۶۸ باز میگردد.
مدیرعامل مس سونگون با بیان اینکه در فاز تولید وضعیت مناسبی نداریم یادآورشد: صنعت مس در ایران با اکتشاف ۷ درصدی، جایگاه ششم در جهان را دارا بود ولی در سال قبل، با افزایش یک میلیاردتنی ذخیره مس، این عدد به رتبه پبجم رسید.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، مجموعه مس سونگون، از نظر نیروی انسانی مشکلی ندارد چراکه بیش از ۹۹درصد نیروی شاغل در مس سونگون متخصص و با راندمان عملکردی بهتری فعال هستند. وجود معادن، نیروی انسانی و فناوری بهتر، از جمله پارامترهای توسعه در جهان حاضر است.
مدیرعامل مس سونگون هدف گذاری در تولید یک میلیون تن کاتد را مهم دانست و ابراز داشت: طبق چشم‌اندازهای موجود تا سال۱۴۰۶ یک میلیون تن کاتد در مس سونگون تولید خواهد شد چراکه بزرگترین محرک در صنعت مس تولید کاتد است.کل صادرات استان در حدود۱/۶ میلیارد دلار است با تولید و صادرات کاتد، این رقم به ۶ برابر وضعیت موجود خواهد رسید.
عباس‌زاده به تشریح عملکرد مالیاتی مس سونگون پرداخت و گفت:تا چند ماه گذشته، یک ریال مالیات پرداخت نشده بود ولی در ۴ ماه اخیر ۱۱هزار میلیارد تومان عملکرد مالیاتی مس پرداخت شد.
وی فسادزدایی را از اولویت‌های مدیریتی در مس سونگون دانست و ادامه داد: ۴۰۰مگاوات برای توسعه مس سونگون نیازمندیم، شبکه فعلی تولید برق در استان، جوابگوی این مقدار تولید نیست بنابراین به دستور وزیر نیرو از بابت طرح‌های توسعه شبکه برق، در حدود ۳۰۰ مگاوات در اختیارمس سونگون قرار خواهد گرفت و باقیمانده این نیازمندی برق، از بابت ساخت نیروگاه‌های کوچک زودبازده و توربین‌های بادی تامین خواهد شد در این میان عده‌ای مدعی فساد در قراردادهای مس سونگون هستند، باید اعلام کنم اصلا چنین‌قراردادهایی منعقد نشده که فسادزاهم باشد.
مدیرعامل مس سونگون ورزقان به شایعه‌های انتصاباتی خود اشاره کرد و تصریح کرد: در انتخاب بنده به این مسئولیت، هیچ‌مسئول یا نماینده مجلسی، دخالت نداشت چراکه شخص آقای رستمی مدیرعامل شرکت مس، این تصمیم را گرفته بود، چندین واحد از صنعت مس، گردش مالی بالایی دارند و برخی‌ها دچار سهم‌خواهی کاذب شدند از این رو اعلام میکنم، ما بدهکار هیچکس نیستیم و سهمی هم به کسی نخواهیم داد.
انتهای پیام