اولین واکنش استاندار آذربایجان‌شرقی به تغییرات در مس سونگون؛

عزل و نصب‌ها باید با موافقت کتبی استاندار صورت گیرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به طور قطع کسی که می خواهد به مجتمع مس سونگون بیاید، وظیفه اش، اجرای تمام و کمال مصوبات هیات وزیران در ارتباط با این مجموعه است.

به گزارش رایدپرس،مالک رحیمی امروز (پنج‌شنبه) در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: مس سونگون یکی از مهم ترین ظرفیت های استان است که نقش مهمی در توسعه و رشد این خطه دارد.

وی اضافه کرد: امروز هم از اینکه شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون تا آنجا که از دست شان برآمده، به استان ما خدمت کرده اند، قدردان هستیم.

وی ادامه داد: امروزه تعامل با مجموعه شرکت ها و استفاده از ظرفیت آنها و نه تقابل با آنها برای ما مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر اساس مصوبات دو سفر استانی آقای رییس جمهور به استان، تکالیف متعددی در حوزه صنعت مس داریم که از جمله مهم ترین آنها تشکیل شرکت مس آذربایجان است.

وی افزود: بر این اساس اگر بخواهند هر عزیزی را جابجا یا منصوب کنند، با رعایت این دستورالعمل مخیر هستند و ما مانع نیستیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع نخستین خواسته ما از مدیرعامل مجتمع مس سونگون، تشکیل شرکت مس آذربایجان به شکل واقعی و نه کاغذی و تسریع در تکمیل طرح های توسعه ای با رعایت زنجیره ارزش و تامین است و وی باید آن را اولویت خود بداند.

رحمتی یادآور شد: بنده به عنوان نماینده دولت، مکلف به حفظ منافع مردم استان هستم و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رییس محترم جمهور در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، نصب و عزل بالاترین مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و مدیران پروژه‌های ملی مستقر در استان، با معرفی وزیر یا بالاترین مقام دستگاه ذی‌ربط و موافقت کتبی استاندار انجام می شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به طور قطع کسی که می خواهد به مجتمع مس سونگون بیاید، وظیفه اش، اجرای تمام و کمال مصوبات هیات وزیران در ارتباط با این مجموعه است.

وی ادامه داد: بنده هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی برای اداره استان در هر دو بخش دولتی و خصوصی هستم و کسی که به عنوان مدیرعامل مجتمع مس سونگون منصوب می شود، نباید انتظار داشته باشد که اینجانب کارهای مربوط به تشکیل شرکت مس آذربایجان را انجام دهم.

وی این سوال را مطرح کرد که اگر مدیری برای مجتمع مس سونگون منصوب شود که به وظایف خود معتقد و ملتزم نباشد، ما مصوبات هیات وزیران را چگونه اجرا خواهیم کرد؟

وی یادآوری کرد: ما کاملا هماهنگ هستیم و مجموعه مس ایران نیز به طور کامل به این موضوع واقف است.

رحمتی گفت: در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کردم که برای رشد و توسعه مجتمع مس سونگون و بهره مندی مردم از مزایای آن هیچ محدودیتی نداریم؛ اگر برای تحقق این امر، تغییر و تحولی لازم است، با رعایت قوانین و مقررات و شرایط، در خدمت عزیزان شرکت ملی مس ایران هستیم.

وی افزود: امیدوارم دست به دست هم، با اتحاد و انسجام، کارهای خوبی در استان انجام دهیم که ثمره اش را مردم ببینند.

 

فعالیت شرکت مس سونگون آذربایجان در قالب قانون تجارت خواهد کرد

مقاومت‌های داخلی برای تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان

عباس‌زاده رفت اهرابی آمد

کاتد، بزرگترین محرک صنعت مس/ سهمی به کسی بدهکار نیستیم