در راستای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز؛

متخلفان ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز، زیر تیغ رصد پهبادی

کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در کلانشهر تبریز با استفاده از فناوری‌های به‌روز به ویژه پهپادها به صورت رسمی از آغاز شد.

به گزارش راید پرس، کلانشهر تبریز، از جمله شهرهای کشور می‌باشد که حاشیه نشینی و ساخت  ساز غیرمجاز در آن به سرعت رشد کرد، عوامل مختلفی از جمله مهاجرت‌های بی سابقه به کلانشهر تبریز و به تبع آن افزایش شدید نرخ مسکن در این شهر باعث شد که ساخت و ساز غیرمجاز پا بگیرد. خطرات مختلفی مخصوصا در زمان بروز بلایای طبیعی، این سازه‌ها را تهدید میکند ولی با این حال، رشد ساخت و ساز در تبریز متوقف نشده است، راهکارهای گوناگونی برای مقابله با این پدیده شهری معرفی می‌شود ولی تاکنون مقابله همه جانبه ای صورت نگرفته است.

تبریز با ۲۶هزار هکتار مساحت به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور همواره در معرض رشد حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است. رصد روزانه و میدانی شهری با این وسعت، نیازمند راهکارهای مختلفی است. استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند در این راستا موثر عمل شود.

از همین روز، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از شروع طرح کنترل نظارت بر ساخت‌و سازهای غیرمجاز با بکارگیری پهپاد به صورت پایلوت از منطقه ۷ تبریز خبر داد.

محمد عزتی اظهار داشت: با توجه به عزم جدی شهرداری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از هرگونه تخلف ساختمانی، مدیریت شهری مطابق برنامه های سال قبل، اقدام به استفاده از تکنولوژی های به روز و همکاری با شرکت های دانش بنیان کرده است.

وی ادامه می‌دهد: هوشمند سازی یکی از مقولات مهم و تاثرگذار برای پیشبرد اهداف در امور شهری است بر همین اساس با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان بومی، تصویربرداری از ۱۲۰۰ هکتار از بافت پرخطر منطقه ۷ شروع شده است.

عزتی با اشاره به ضبط و ثبت تصاویز توسط پهباد می گوید: کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم کلانشهر تبریز با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز به ویژه پهپادها به صورت رسمی آغاز شد. تصاویر ضبط شده در پهباد برای تشدید نظارت به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ارسال می‌شود امیدواریم استفاده از پایش هوشمند باعث سهولت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر باشد.

انتهای پیام/