امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

تا روز مباهله عزادار نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دسته‌جات حسینی همانند سال های گذشته، از عزاداری زودهنگام محرم پرهیز کنند و تا روز مباهله عزادارای نکنند.

به گزارش رایدپرس، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های  نماز جمعه تبریز اظهار داشت: ایجاد صف های طولانی مقابل نانوایی ها نشان می دهد که در حوزه نظارت ها کوتاهی وجود دارد و باعث زحمت مردم شده است. دولت باید درسطح کلان به  مساله نان ورود و با فوریت چاره اندیشی کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ایران کانون جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف انتخاب شده است افزود : در نگاه رهبر معظم انقلاب هر چقدر در قضیه فلسطین پیشرفت باشد به همان میزان امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت : این هفته فرصت مغتنمی برای رونمایی چهره مدعیان دروغین حقوق بشر و تبیین جنایات آمریکا و اروپا به ملل مختلف است.

وی با بیان اینکه آمریکا مبدا و سرخط تروریسم در جهان است، ادامه داد:آمریکا خود بزرگ ترین تروریست جهان است و هیچ جایی در دنیا کسی مظلومانه کشته نمی‌شود مگر اینکه آمریکا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با گرامیداشت هفته ازدواج بر ساده سازی امر ازدواج در بین خانواده ها تاکید کرد و گفت : اگر مردم عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده و بی‌تشریفات برگزار کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر اینکه در روز عید غدیر جشن‌های سراسری و‌ محلی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دسته‌جات حسینی همانند سال های گذشته، از عزاداری زودهنگام محرم پرهیز کنند و تا روز مباهله عزادارای نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با اشاره به هفته صرفه‌جویی آب گفت: از آلوده کردن آب به هر طریق ممکن باید پرهیز کرد ، زباله را نباید به داخل آب‌ها ریخت، برای شستن اتومبیل می‌توان از چند سطل آب استفاده کرد، باغچه را در ساعات خنک آبیاری و کولرهای آبی را کنترل کرد.

انتهای پیام/