اولتیماتوم 24 ساعته استاندار جواب داد؛

عملیات آبفا شتاب گرفت/ آب شُرب بالاخره به باغمیشه رسید

بعد از مهلت 24 ساعته استاندار آذربایجان‌شرقی، درباره قطعی آب مناطقی از تبریز، مسئولان آبفا اعلام کردند آب این مناطق دوباره وصل شد.

به گزارش رایدپرس، بیش از یک هفته است که آب شرب برخی از مناطق تبریز از جمله نصر، باغ‌میشه و مرزداران قطع بوده و شهروندان این شهرک ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند! سد نهند که یکی از منابع سه گانه تامین آب شرب تبریز به شمار می رود،  به علت کاهش بارندگی و در نتیجه کاهش آب های سطحی تقریبا خشک شده است، تدابیر اتصال این بخش از شهر به خط زرینه رود (در داخل سطح شهر به روش پمپاژ) انجام گرفته و لوله گذاری‌ها به اتمام رسیده است اما مشکلی طی دو هفته گذشته در خصوص مباحث فنی این خط انتقال و پمپاژ آب وجود داشته که باعث برخی نارضایتی‌ها و عدم تحقق وعده‌ها شده است.

مردم این مناطق به طُرق مختلف اعتراض خود را نسبت به کمبود آب در وسط تابستان اعلام کردند، این موضوعات باعث شد عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی شخصا در مناطق مورد حاضر شده و از نزدیک شاهد قطعی آب و اعتراض مردم واقع شود. در این بازدید میدانی که ۲ ساعت به طول انجامید دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد و به حرف های اهالی این شهرک ها گوش داد.

استاندار در این بازدید میدانی با انتقاد از نحوه عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان، ضمن ارایه دستورات لازم، مدیران شرکت آب و فاضلاب استان را به باد انتقاد گرفت، تا جاییکه وی در خطاب به مدیرعامل این شرکت، بی عرضگی سیستمی را متوجه این سازمان دانست.

وی همچنین متذکر شد اگر تا ۲۴ ساعت آینده مشکل آب این مناطق حل نشود مسئولان مربوطه عزل می‌شوند!

در همین حال روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اعلام کرد: پس از بازدید سرزده و‌ حضور میدانی دو ساعته دیروز استاندار در مناطق دارای مشکل تامین آب شرب تبریز  و دستور اکید وی مبنی بر حل مشکلات موجود و تلاش مداوم مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان، آب شرب شهرک های نصر، فرشته، کوی سپهر و استانداری تبریز   وصل شد.

همچنین اعلام شد، تلاش نیروهای آبفای استان برای پمپاژ آب به میدان ونک و کوی احسان شهرک باغ‌میشه نیز ادامه دارد. البته با توجه به خالی شدن مخازن و شبکه توزیع این شهرک‌ها، رسیدن به وضعیت پایدار و ثبات شبکه زمان‌بر است

گفتنی است، نزدیک به یک هفته است که آب شرب برخی از مناطق تبریز از جمله نصر، باغ‌میشه و مرزداران قطع بوده و شهروندان این شهرک ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند!

انتهای پیام/