سردار عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی دعوت حق را لبیک گفت

عابدین خُرّم استاندار آذربایجان شرقی، پس از تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

به گزارش رایدپرس، عابدین خُرّم استاندار پر تلاش و جهادی آذربایجان شرقی، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار آذربایجان شرقی می رساند که سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی استان مان، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.
استانداری آذربایجان شرقی، درگذشت این رزمنده خستگی ناپذیر و ولایی را محضر رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی)، مردم شریف استان و رییس جمهور مردمی، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان آن بزرگمرد انقلابی، صبر جزیل و برای شادی روح وی، علو درجات را طلب می کند.
جزییات آیین تشییع و تدفین آن فقید متعاقبا اعلام می شود.

حجت‌الاسلا والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان نیز در پیامی درگشت استاندار آذربایجان‌شرقی را تسلیت گفت متن پیام بدین شرح است؛

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی

بسمه تعالی
خبردرگذشت ناباورانه انسان اخلاق مدار و پاک نهاد مرحوم سردار زین‌العابدین رضوی خرّم دردی جانکاه در دلهایمان گذاشت و قلب هایمان را از آکنده از اندوهی فراوان ساخت.

مرحوم رضوی خرّم انسانی ولایت مدار و رزمنده ای ایثارگر بود که صحنه های دفاع مقدس گواه رشادت ها، ایثارگری ها و دلاورمردی های ایشان است و نقش آفرینی و خدمات اثرگذار و ارزنده آن مرحوم در کسوت فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی، فرماندهی سپاه عاشورا و استانداری آذربایجان شرقی برای همیشه در اذهان عمومی مردم قهرمان خطه آذربایجان ماندگار است.

اینجانب این مصیبت و وداع ناباورانه را به آحاد مردم آذربایجان شرقی و تاریخ ساز تبریز، خانواده مکرم ایشان و همه دوستان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده برای روح بلند مرحوم رضوی خرّم از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

وزیر کشور درگذشت استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت

وزیر کشور نیز در پیامی، درگذشت زین العابدین خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر احمد وحیدی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت برادر عزیزم سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی که عمر خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرد، بسیار تاثرانگیز بود.

این فرمانده سرافراز و مدیر جهادی، هم در دوران دفاع مقدس که به جانبازی نیز مفتخر شد و هم در ایجاد امنیت مرزها مجاهدت داشت و از زمان پذیرش مسئولیت سنگین استانداری نیز با تمام وجود برای پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این مدت، دستاوردهای قابل ملاحظه ای را رقم زد.

اینجانب این ضایعه را به محضر مردم شریف آذربایجان شرقی و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال علو درجات، آرامش و رحمت را برای آن مرحوم و تسلی و بردباری برای خانواده و بازماندگان ایشان مسالت دارم.

احمد وحیدی، وزیر کشور

گفتنی است، عابدین خرّم در سال ۱۳۴۵ در شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی متولد شد، او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت برنامه‌ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک بوده و از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت می‌باشد و مراتب فرماندهی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی کرده بود.

سردار خرّم از جانبازان جنگ تحمیلی و سابقه فرماندهی در عملیات‌های والفجر ۴، نصر ۵، کربلای ۱۰ را در دوران جنگ و دفاع مقدس را بر عهده داشته و بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ و پایان دفاع مقدس، ریاست ستاد تیپ ۴۸ فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ‌کننده منطقه بسیج استان آذربایجان.غربی، فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه سیدالشهدا، جانشین فرماندهی سپاه شهدا و فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به مدت ۶۸ ماه از جمله سوابق وی بود.

سردار عابدین خرّم فرماندهی و مدیریت ارشد را از سال‌های ابتدایی دهه هفتاد در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی طی کرده و عضویت موثر در شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی این استان‌ها را در کارنامه داشت.

سردار عابدین خرّم، فرماندهی لشکر عاشورا را قبل از سمت استانداری آذربایجان‌شرقی بر عهده داشته و مبارزه با مفاسد اقتصادی، احیاء صنایع و پیگیری مشکلات اصناف و کارگران، افتتاح طرح‌های عمرانی، زیرساختی و محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق زلزله‌زده، حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، مدیریت نهضت مواسات و کمک مومنانه و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون عمومی، جوانگرایی در انتصابات و ارتباط با فعالان فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در تنش‌های مرزی شمال.غرب کشورمان از جمله اقدامات شاخص خرّم طی ۴ سال گذشته در استان آذربایجان‌شرقی بود.

۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ هیأت دولت به رضوی خرّم برای استانداری آذربایجان‌شرقی رأی اعتماد داد. وی پیش از این فرماندهی سپاه عاشورای این استان را برعهده داشت.

عابدین خرّم در چند ماه گذشته با بیماری ریوی درگیر بود به‌طوریکه چندین بار در بیمارستان بستری شد و در نهایت صبح امروز در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بر اثر این بیماری درگذشت.

انتهای پیام/