با مشخص شدن نتیجه آرای انتخابات؛

ماراتن انتخابات تبریز به دور دوم کشیده شد

با پایان شمارش آرای انتخابات، آقایان متفکر آزاد و پزشکیان از حوزه انتخابیه تبریز،آذرشهر و اسکو به صورت مستقیم راهی بهارستان شدند و تکلیف چهار کرسی نمایندگی دیگر در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

به گزارش رایدپرس، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز گذشته (۱۱ اسفندماه) برگزار شد که طبق آمار غیر رسمی بیش از ۴۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند. انتخابات پس از ۱۶ ساعت و ۲ بار تمدید، ساعت ۲۴ به پایان رسید که شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه پس از پایان انتخابات آغاز شد.

ستاد انتخابات استان پس از شمارش آرا ماخوذه در صندوق های رای اسامی منتخبان مردم  تبریز را در مجلس دوازدهم منتشر کرد، بدین ترتیب روح الله متفکر آزاد و مسعود پزشکیان از مجموع ۴۵۰هزار رای به ترتیب با کسب ۹۴ هزار و ۴۰۵ رای و کسب ۲۶٫۹۸ درصد آرای ماخوذه و ۸۳ هزار و ۷۶۹ رای و کسب ۲۳٫۹۴ درصد آرای ماخوذه به طور مستقیم راهی بهارستان شدند.

تکلیف ۴ کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو  در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد که رقابت بین ۸ نفر از افراد راه یافته به دور دوم مشخص کننده ۴ کرسی باقیمانده خواهد بود. این افراد به نسبت آرای کسب شده به ترتیب بدین شرح هستند:

۱-علی جعفری آذر ۵۷ هزار و ۷۴۱ رای
۲- جواد عبادی ۵۲ هزار و ۴۱۱رای
۳- علیرضا منادی ۴۹ هزار و ۳۸۵ رای
۴- رضا صدیقی ۴۷ هزار و ۹۶۰ رای
۵-علی آجودان زاده ۴۶ هزار و ۸۴۳ رای
۶- محمدحسین فرهنگی ۴۳ هزار و ۷۲۴ رای
۷-سیدمحمدرضا تاج الدینی ۳۸ هزار و ۲۴ رای
۸- علیرضا نوین ۳۵ هزار و ۶۷۵ رای

صابرپرنیان مدیرکل سابق صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با ۲۵ هزار و۲۷ رای و عباس رنجبر شهردار سابق تبریز با  ۳۰ هزار و ۸۱۹ رای از رسیدن به دور دوم انتخابات نیز بازماندند.

چنانچه در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آراء حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد، بدین معنی که از بین نامزد‌هایی که حداقل یک‌پنجم آراء را در مرحله اول بدست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آراء را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی‌که تعداد نامزد‌های باقی‌مانده، کمتر از دوبرابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند نمود.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان زمان انجام مرحله دوم انتخابات را ظرف یک‌ماه پس از اعلام نتیجه مرحله اول و تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، تعیین و اعلام خواهد کرد.