به میزبانی تبریز برگزار شد؛

مسابقات کاراته کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی

مسابقات کاراته جام کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی به همت هیات کاراته بسیج استان با شرکت بیش از ۲ هزار کاراته‌کا در سالن پورشریفی تبریز برگزار شد.

به گزارش رایدپرس، این مسابقات با حضور بیش از ۳۰ تیم از شهرستان‌های استان و استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و زنجان به مدت ۲روز  در سالن ۶هزار نفری پورشریفی تبریز نفرات برتر خود را شناخت.

بهزاد امنی‌،‌ رئیس هیات کاراته بسیج استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت برگزاری مسابقات اظهار داشت: این مسابقات برای اولین بار به صورت یکجا و در قالب‌های کنترلی، آزاد و کوبودو در سطح شمال‌غرب برگزار شد.

وی حضور فعال ورزشکاران از سراسر استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسابقات کاراته جام ۱۰هزار شهید استان در همه رده‌های سنی، اعم از نونهالان، خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار گردید، با توجه به این موضوع، می‌توان گفت این مسابقات از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی برگزار شد.

رئیس هیات کاراته بسیج استان یادآور شد: حمایت بیش از پیش مسئولین استانی نوید رو به رشد کاراته در استان را می‌دهد و برگزاری  مسابقاتی در این سطح، می‌تواند به شکوفایی استعدادهای کاراته در استان کمک شایانی بکند.

وی این مسابقات را جزو  انتخابی‌های تیم ملی دانست و تصریح کرد: بیش از ۲هزار نفر در قالب تیم‌های مختلف در ۳بخش آزاد، کنترلی و کوبودو شرکت کرده بودند که نفرات برتر، به مسابقات انتخابی تیم ملی اعزام خواهند شد.

رئیس هیات کاراته بسیج استان از تشکیل تیم استانی کاراته خبر داد و افزود: قهرمانانی در رشته کاراته از همین استان خودمان وجود دارند که با برگزاری چنین مسابقاتی، در آینده نزدیک به تشکیل تیم کاراته بسیج استان اقدام خواهیم کرد تا در مسابقات ملی و بین‌المللی حضور جدی داشته باشیم.

امنی با تقدیر از حمایت‌های تربیت‌بدنی سپاه عاشورا تاکید کرد: برگزاری چنین مسابقاتی بدون همراهی متولیان ورزش استان و هیئت محترم کاراته استان، بدون شک امری دشوار و زمان‌بر خواهد بود، همچنین شرکت صنایع غذایی پارلاق نیز به عنوان حامی مالی مسابقات کاراته، نقش پررنگی در برگزاری این مسابقات داشت.

انتهای پیام/