خط و نشان دادگستری به نمایشگاه‌داران خودرویی؛

سد معبر کنید پلمپ می‌شوید

گاها با ترافیک سنگین خودرویی روبه رو می‌شویم به نحوی که امکان تردد از پیاده رو وجود ندارد و مجبور میشویم چند متری وارد خیابان شویم.

به گزارش رایدپرس،از پیاده رو ها که عبور میکنیم، گاها با ترافیک سنگین خودرویی روبه رو می‌شویم به نحوی که امکان تردد از پیاده رو وجود ندارد و مجبور میشویم چند متری وارد خیابان شویم، چند خودرو داخل پیاده رو و حتی به صورت پارک دوبل در خیابان و تعدادی افراد در کنار آن ها ایستاده و یا با تلفن همراهشان حرف می زنند و یا باهم به صورت هیجانی سخن می گویند، سرت را برمیگردانی متوجه تابلوی بزرگی میشوی که نوشته گالری اتومبیل ….. خرید و فروش انواع خودروی صفر و کارکرده.

این ها همه نشانه های یک مشاور خودرو یا به همان زبان عامیانه خودمان نمایشگاه‌های خودرو هست که گاه و بیگاه در سطح شهر جلو چشممان پیدا می شود. قشری که گاها با عابران پیاده هم به صورت حق به جانب درگیر می شوند انگار پیاده رو یا خیابان ارث پدریشان هست. خیابان های عباسی، ولیعصر، چهرراه بهشتی به سمت کمربندی میانی ارتش از  جمله محل هایی است که این نمایشگاه‌های خودرو مشغول هستند و باعث ترافیک شدیدی هم در بخش هایی از ساعات روز می شوند.

حال دادگستری استان با عنوان صیانت از حقوق عامه و حفظ نظم جامعه به این موضوع ورود پیدا کرده است تا سرو سامانی به این شغل و اصناف بدهد.

موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت صدور پروانه مشاورین املاک خودرو که با حضور معاونت اداره ثبت و اسناد استان ، رئیس اداره امور اصناف، نماینده پلیس راهور، نماینده پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی و رئیس اتحادیه مشاورین املاک تشکیل شد، گفت: موضوع ساماندهی مشاورین املاک و خودرو همواره از اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوده و طی سنوات گذشته اقدامات شایسته‌ای در راستای کاهش ورودی پرونده انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین سابق در مورد تعیین متراژ برای نمایشگاه‌های اتومبیل، متراژ مورد نیاز برای اخذ پروانه ها مطلقاً ۳۵ متر پیش بینی شده است، با لحاظ این مقرره ضرورت دارد در جهت جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی توسط این اصناف و جلوگیری از پارک خودروها در معابر و پیاده رو ها و… مراجع نظارتی ضمن تشدید بازرسی‌ها و نظارت های پسینی مقرر در قانون، تکالیف خود را انجام بدهند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  گفت: برای صیانت از حقوق عامه و حفظ نظم جامعه و جلوگیری از ترافیک شهر رعایت تمامی قوانین الزامی است.

موقری در ادامه افزود: همواره اولویت با رعایت قوانین بالادستی و قوانین مادر است که نهادها و مراجع مربوطه باید در اجرا و نظارت آن اهتمام لازم و جدی را داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد مراجع مربوطه با حساسیت ویژه نسبت به انجام تکالیف نظارتی خود بعد از صدور مجوزها اقدام و از هر گونه تخلف در چهارچوب قانون با برخورد مناسب از آن جلوگیری نمایند.

همچنین در ارتباط با سد معبر نمایشگاه های اتومبیل که باعث ایجاد ترافیک می‌شود، مقرر شد پلیس راهور ضمن اعمال مقررات، مراتب را از طریق مکاتبه با فرماندهی انتظامی استان نسبت به رفع سد معبر و پلمپ واحدهای صنفی مذکور مطابق مقررات قانونی از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی و نظام صنفی اقدام نماید و همچنین گشت تلفیقی با حضور نمایندگان محترم ادارات، صنعت معدن و تجارت استان، پلیس راهور ، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اتحادیه خودرو و با محوریت اتاق اصناف تشکیل و حداقل دو هفته یکبار نسبت به بازرسی میدانی از مشاورین خودرو در سطح شهر بازدید نموده و ضمن برخورد با واحدهای صنفی متخلف از حیث عدم داشتن پروانه کسب ، ایجاد سد معبر فراهم نمودن موجبات ترافیک و… برابر مقررات ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی اقدام نموده و نتیجه را به صورت ماهانه به این معاونت گزارش نمایند. در این ارتباط اولویت بازرسی و بازدید از نمایشگاه های خودرو با آن واحدهای صنفی است که از طریق درگاه ملی اقدام به صدور پروانه کسب نموده اند.

انتهای پیام/