میزان شیوع مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی ۱.۲ درصد است

میزان شیوع در کشور ۵.۴ و در استان آذربایجان‌شرقی ۱.۲۲ بر اساس آخرین شیوع‌شناسی از سوی ستاد مواد مخدر انجام گرفته است، اعلام شده است.

به گزارش رایدپرس، امیر رنجبر، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی  با اشاره بر اینکه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر مربوط به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در سنوات گذشته در حدود یک‌هزار و ۲۰۰  تن انواع مخدر توسط جهادگران جبهه مبارزه با مواد مخدر کشف شده است که از این میزان ۹۰ درصد تریاک، ۴۸ درصد مرفین و ۲۶ درصد هروئین قاچاق شده، توسط جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

وی گفت: شیوع گسترده مواد مخدر در سطح بین‌المللی و به واسطه همجواری کشورمان با افغانستان و قرار گرفتن در مسیر اصلی ترانزیت قاچاق مواد مخدر، ایران نیز به نوعی قربانی این پدیده شوم شده است.

رنجبر ادامه داد: میزان شیوع در کشور خودمان نیز ۵.۴ و در استان آذربایجان‌شرقی ۱.۲۲ بر اساس آخرین شیوع‌شناسی از سوی ستاد مواد مخدر انجام گرفته است، اعلام شد.

رنجبر با تاکید بر اینکه افزایش تقاضای مواد مخدر باعث شده است تا عرصه جولانگاه قاچاقچیان مواد مخدر شود، خاطرنشان کرد: انگیزه و نگرش مالی در قاچاقچیان مواد مخدر وجود دارد، باعث شده است تا دنبال مشتری خود باشند که مشتری این مواد نیز جوانان و نوجوانان می‌باشند تا به نوعی آنها را به سمت و سوی خود بکشند! تا زمانی که تقاضا برای مواد مخدر است عرضه تعطیل‌بردار نیست.

وی با بیان اینکه برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه توازن کاهش عرضه بر تقاضا در ۲ بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، افزود: خسارت‌های وارد شده توسط این پدیده شوم به کشور در هر سال معادل  ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

انتهای پیام/